Twój sen będzie odczuwalnie głębszy oraz lepszej jakości.

Dobra płynące z korzystania z sauny znane były już ludziom w starożytności. To idealny sposób na zadbanie o osobiste zdrowie jak również odprężenie. Choć są pewne przeciwwskazania zdrowotne do używania producent sauny fińskie, z jakimi warto się zaznajomić a także w razie konieczności skonsultować się z doktorem, to większość osób ma szansę cieszyć się jej pozytywnym działaniem.

 

Wyróżniamy 2 główne rodzaje saun: saunę suchą, czyli fińską oraz saunę parową, zwaną inaczej sauną rzymską. Oprócz tych dwóch możemy spotkać także między innymi saunę solną albo saunę na podczerwień (infra red). Sauna sucha odróżnia się tym, że jej temperatura powietrza oscyluje pomiędzy 60 a 110 stopni Celsjusza, zaś wilgotność powietrza jest na poziomie 5-15%. Co zyskamy, dzięki systematycznym wizytom w saunie? Z pewnością poprawi się nasza odporność! Dzięki całkowitemu rozluźnieniu naszych mięśni poczujemy relaks, pozbędziemy się stresu oraz niepożądanych skutków zmartwień.

 

Sesje w saunie pomogą nam oczyścić ciało i skórę z toksyn i posiada pozytywny wpływ na ludzki układ krążenia, ciśnienie oraz pracę serca. Dodatkową zaletą sauny jest fakt, iż w trakcie pobytu spalamy sporą ilość kalorii, a to przekłada się na wygląd naszej sylwetki. Jak przygotować się na seans w saunie? Powinniśmy zdjąć całą odzież łącznie z biżuterią, bielizną oraz butami. Dobrze jest, dla zachowania higieny wziąć niedługi prysznic i osłonięci ręcznikiem będziemy mogli rozpocząć naszą sesję. Możemy zabrać z sobą drugi ręcznik, na którym możemy usiąść. W saunie nie powinniśmy przebywać dłużej niż piętnaście minut. Mówi się, ażeby między ostatnim naszym posiłkiem a wejściem do sauny fińskiej minęła przynajmniej jedna godzina. Nie powinno się także jeść i pić w trakcie sesji. Co jest jeszcze bardzo ważne, to fakt, iż z sauny czasem będziemy korzystać również z innymi osobami. Musimy zachowywać się tak, aby każdy mógł się skupić oraz oddać relaksowi. Po skończonej sesji należy wziąć znowu prysznic. Zaleca się, ażeby nie stosować płynów do mycia naszego ciała a także żeby woda była chłodna. Należy odpocząć po całej sesji nawet do 30 minut. Bardzo dobrym pomysłem jest planowanie sesji w saunie pod koniec dnia, kiedy po odprężeniu nie musimy już nigdzie się spieszyć.

 

Nasz sen będzie odczuwalnie głębszy a także lepszej jakości. Natomiast nad ranem będziemy się czuć zregenerowani a także wypoczęci. Z sauny będziemy mogli obecnie korzystać w bardzo wielu miejscach. Bardzo dużo moteli, salonów SPA czy nawet agroturystyk proponuje swoim klientom taką rozrywkę. Wielbiciele takiej formy relaksu mogą zbudować saunę u siebie w domu albo w ogrodzie. Ostatnimi czasy na ogromnej popularności bardzo zyskują przenośne sauny bądź sauny beczki. Nie powinno nas dziwić, iż tak wiele osób decyduje się na ten sposób na sprawienie sobie przyjemności. Wykorzystywane już od wielu wieków, dla wielu jest prawdę mówiąc tradycyjną metodą dbania o swoje zdrowie. Jeśli nadal nie próbowałeś, nie zwlekaj i wybierz się do sauny, a Twój organizm na pewno będzie ci bardzo wdzięczny.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *