Przygotowanie odżywczego i zdrowego śniadania nie musi na szczęście zajmować dużo czasu.

Od lat mówi się o tym, że to akurat pierwszy posiłek powinien być najistotniejszym posiłkiem w trakcie dnia. Niekiedy natomiast kompletnie o nim się zapomina. Chcemy pospać sobie dłużej, a po wyjściu z pościeli natychmiast biegniemy się umyć, ubieramy pierwsze lepsze ubrania oraz lecimy do pracy czy szkoły.

Przyrządzenie odżywczego oraz niskotłuszczowego śniadania nie musi na szczęście trwać w nieskończoność. Jeśli przeznaczymy na nie parę chwil, uda nam się zjeść z rana coś smacznego i pożywnego. Wspaniałą bazą dla własnego pierwszego posiłku może być kasza jaglana. Ugotujmy ją dzień wcześniej, ażeby przyoszczędzić sobie roboty. Dodajmy do niej kilka łyżek pysznego jogurtu i tak przygotowaną poprószmy obficie skrojonymi soczystymi owocami.

Tak samo będziemy mogli postąpić z normalnymi płatkami jaglanymi. Śniadanie pełne w węglowodany śpiesznie pobudzi cukier w naszej krwi a także umożliwi wyprawę do naszej pracy z sporym pokładem energii. Jeśli jednak o wiele lepiej możemy poczuć się po posiłkach składających się głównie z białka, jaglana kasza zjadana z samego rana może się nie sprawdzać u nas. Zastąpmy ją tradycyjną jajecznicą, smażąc ją na kilku kawałkach boczku i dokładając do niej świeże pomidory. Białka oraz tłuszcze krok po kroku uwalniają energię, za sprawą czego nasycają nas na bardzo długi czas. Wypracujmy w sobie nawyk systematycznego jedzenia śniadań.

Jeśli faktycznie nie posiadamy nawet krótkiej chwili na ich przyrządzenie, przygotowujmy je dzień wcześniej. Na chłodno większość dań także smakuje wyśmienicie.

Autor: http://terapiapedagogiczna.pl/kasza-jaglana-naprawde-taka-wspaniala/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *